יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

רפלקציה ליום 28.10.2010

שלום לכולם
בשיעור זה בפעם הראשונה באימוני הוראה אני מעבירה שיעור לבד .היתה התחלה מרגשת ו הזדמנות טובה להתנסות ללמד הקבוצה שלנו כי הייתי רק צופה בשיעורים שעידו מעביר.
בהתחלה לקח זמן שהתלמידים התקבלו שאני מלמדת אותם ועידו לא נמצה .
התחלתי השיעור בבדיקה נוכחות ובקשתי שיגישו את מבחן הבית מהשיעור הקודם.אחר כך פתרנו את התרגילים ביחד,וראיתי שהם מבינים את הנושא ,אז כתבתי שאלא בנושא מקורות אנרגיה ובקשתי שיפתרו במחברות שלהם .
הייתי אמורה לעשות חזרה למבחן אבל היה קושי כי התלמידים לא היו ממש רגועים ומדברים בינהם כל הזמן .ניסיתי לשתף אותם בדיון וביקשתי מהם לתת דוגמאות ולהסביר אותם.
אחר ההפסקה הזכרתי להם שלמדנו בשיעורים קודמים על גלגולי אנרגיה ובקשתי דוגמאות .בשלב זה היו כמה תלמידים שמפריעים בדרך כלל השתתפו וענו על השאלות .אחר כך שאלתי אותם אם כמות האנרגיה נשמרת בדוגמאות שהביאו .קיבלתי כמה תשובות שונות אז אמרת להם שנעשה ניסוי לבדוק את תשובתם.אחרי הניסוי כתבתי הגדת חוק שימור האנרגיה על הלוח ובקשתי מהם להעתיק ועברתי ובדקתי אם הם מעתיקים.
אחרי שיעור ראשון שלמדתי ,הרגשתי טובה .אבל יש דברים שאני חיבת לעבוד ולשפר אותם .

2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. פטמה ערב טוב

    זה היה אמנם די בהפתעה, אבל אני שמח ש"קפצת" למים ונענית לאתגר. טוב מאד שעשית זאת. זוהי פעם ראשונה וזה אך טבעי שתתרגשי. רואים שהשקעת בשיעור והתכוננת אליו. ההתנסות הראשונה היא חשובה ואני חושב שהיא הייתה מכובדת בהחלט. יש כמובן דברים רבים לשפר כגון אופן העמידה בכיתה, אופן הדיבור, הצורה בה את מגישה לתלמידים את החומר אבל אין לי ספק שתלמדי דברים אלה בעתיד.

    המשך מוצלח

    יורם

    השבמחק